Όχι Εργασίες στο Σπίτι!
οχι ΕργασΙες στο Σπιτι!
Σε ισχύ από 20 Ιουνίου 2018
Στην Εκπ@ιδευτική Δυναμική αποφασίσαμε να καταργήσουμε τις εργασίες στο σπίτι σε όλες τις τάξεις από Beginners A έως D Senior (και στις αντίστοιχες τάξεις στις άλλες γλώσσες -γερμανική. ισπανική, ιταλική) για τους χειμερινούς κύκλους σπουδών, και σε όλες τις τάξεις στα εντατικά θερινά μαθήματα και στις 4 γλώσσες συμπεριλαμβανομένων των τμημάτων B2 και Modular Proficiency C1-C2.
Επίσης μειώσαμε τις εργασίες στο σπίτι για τους μαθητές των τάξεων B1, B2 και Modular Proficiency C1-C2 στους χειμερινούς κύκλους σπουδών.
Αυτή η πολιτική είναι σε ισχύ από τις 20 Ιουνίου 2018 και το πρόγραμμα εφαρμόζεται ομαλά και αποτελεσματικά.
Εργασίες στο σπίτι ή όχι;
Από την αρχή του 20ού αιώνα η εργασία στο σπίτι είχε προτιμηθεί σαν πρακτική μελέτης που θα γεφύρωνε τη μάθηση στο σχολείο με τη μάθηση στο σπίτι. Από τότε έχει περάσει από πολλές φάσεις με υποστηρικτές και μη υποστηρικτές. Με λίγα λόγια, η ανάθεση εργασιών στο σπίτι είναι ένα επίμαχο ζήτημα επί πολλές δεκαετίες.
Η επιστημονική έρευνα έχει διαπιστώσει ότι η εργασία στο δημοτικό σχολείο δεν προσφέρει ακαδημαϊκό πλεονέκτημα. Αντίθετα, συντρίβει τα παιδιά που αγωνίζονται να τα καταφέρουν και είναι βαρετή για τους μαθητές με υψηλές επιδόσεις.
Μια μελέτη του 2002 έδειξε άμεση σχέση μεταξύ του χρόνου που αφιερώνεται στις εργασίες και της αυξημένης ανησυχίας, του θυμού, της κατάθλιψης και άλλων αλλαγών διάθεσης μεταξύ των μαθητών.
Η κατ’ οίκον εργασία δυνητικά αυξάνει τις οικογενειακές συγκρούσεις. Και όσο περισσότεροι γονείς βοηθούν με την εργασία των παιδιών, τόσο πιο έντονη είναι η ένταση που βιώνουν τα παιδιά και τελικά δεν μαθαίνουν. Συνεπώς, η εργασία στο σπίτι χάνει τον αρχικό της ρόλο.
Μειώνει επίσης τον χρόνο για άλλες δραστηριότητες που παρέχουν ισορροπία και ποικιλία στη ζωή ενός παιδιού, όπως ο αθλητισμός, η μουσική, η τέχνη ή άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες, ή να χαλαρώσουν και να είναι απλά παιδιά.
Από την άλλη πλευρά, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι ένα ορισμένο ποσοστό της εργασίας στο σπίτι προάγει την αυτοπειθαρχία, βελτιώνει τις δεξιότητες μελέτης και τις εργασιακές συνήθειες, βοηθά τους μαθητές να είναι υπεύθυνοι και τους προετοιμάζει για τον «πραγματικό κόσμο», αν, φυσικά, γίνεται σωστά.
Ωστόσο, το συμπέρασμα αρκετών μελετών είναι σαφές: οι εργασίες στο σπίτι στην πραγματικότητα οδηγούν τα παιδιά μακριά από τη μάθηση, καθιστώντας τους λιγότερο επιτυχημένους στο σχολείο και διακόπτοντας την παιδική τους ηλικία.
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των εργασιών στο σπίτι
α) Πλεονεκτήματα
- Με τις καθημερινές εργασίες, οι μαθητές καταλαβαίνουν καλύτερα το υλικό που έχει διδαχθεί και επίσης το αναθεωρούν.
- Οι καθημερινές αναθέσεις εργασιών εξασκούν τους εκπαιδευόμενους.
- Οι εργασίες βοηθούν τους μαθητές να μάθουν την αξία της οργάνωσης του χρόνου τους. Αυτή είναι μια κρίσιμη δεξιότητα που θα χρειαστούν στο μέλλον. Με τη σωστή τεχνική μαθαίνουν πώς να διαχειρίζονται τον χρόνο τους και να αποδίδουν καλύτερα.
β) Μειονεκτήματα
- Οι περισσότεροι μαθητές έχουν ήδη ένα τεράστιο φόρτο εργασίας από το Δημοτικό ή το Γυμνάσιο και η άσκηση πρόσθετης πίεσης με εργασίες για τις ξένες γλώσσες απλά χειροτερεύει την κατάσταση.
- Η ανάθεση εργασιών δημιουργεί ερωτήματα για την ματαιοπονία της διδασκαλίας στο σχολείο. Εάν πρέπει να μελετούν και στο σπίτι, τότε πόσο αποτελεσματικοί είναι οι δάσκαλοι τους;
- Δεν υπάρχει εύκολος τρόπος να ελεγχθεί αν ο μαθητής κάνει τις εργασίες του στο σπίτι μόνος του. Τις περισσότερες φορές οι γονείς βοηθούν στο σπίτι, έτσι, τελικά, οι μαθητές δεν μαθαίνουν σχεδόν τίποτα, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να παίρνουν καλούς βαθμούς.
- Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να ξοδεύουν όλο τον χρόνο τους σε εργασίες. Με αυτόν τον τρόπο χάνουν άλλες σημαντικές δραστηριότητες όπως τα αθλήματα και τα χόμπι. Οι μαθητές πρέπει να συμμετέχουν σε εξωσχολικές δραστηριότητες για την πλήρη ανάπτυξη τους.
Πολιτική «Όχι εργασίες στο σπίτι!»
Αφού πειραματιστήκαμε με κάποια τμήματα από τις αρχές του 2015 με χωρίς ή με πολύ λίγη εργασία στο σπίτι, διαπιστώσαμε ότι η πρόοδος και τα αποτελέσματα μάθησης των μαθητών δεν επηρεάστηκαν. Αντίθετα, οι μαθητές ήταν πιο προσεκτικοί και πιο δημιουργικοί κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και ανέπτυξαν ακόμη περισσότερο τις γλωσσικές τους δεξιότητες. Μετά τα μαθήματα τους στο σχολείο μας περνούσαν περισσότερο χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους τους και απολάμβαναν κάθε λεπτό χωρίς οικογενειακές συγκρούσεις, ανησυχία ή άγχος.
Είναι εύκολη η εφαρμογή της πολιτικής «Όχι εργασίες στο σπίτι!»;
Όχι, δεν είναι εύκολο για τον εκπαιδευτικό. Έπρεπε να αλλάξουμε τη διδασκαλία μας στην τάξη και να εισάγουμε και να ενσωματώσουμε την επί τόπου πρακτική άσκηση (OSP) για να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Και λειτούργησε! Τα αποτελέσματα ήταν ακόμα καλύτερα! Αποκτήσαμε τον έλεγχο της προόδου της μάθησης των μαθητών μας, οι γονείς δεν μπορούν πλέον να συμμετάσχουν και να επεμβαίνουν, και η συνεργατική μάθηση των μαθητών μας τους κάνει πιο ανταγωνιστικούς.
Οι νεαροί μαθητές μας αφήνουν ακόμη και τις σχολικές τσάντες τους στο σχολείο και οι μαθητές των μεγάλων τάξεων αφήνουν τα λεξικά τους στο σχολείο μετά το μάθημα.
Πηγές:
https://www.dailytelegraph.com.au/news/opinion/why-kids-are-better-off-without-homework/news-story/1eadd751fde12f4bef1dc5e8122b3473
http://time.com/4740297/homework-should-be-banned-from-schools/
Προσωπική παρατήρηση και εμπειρία